ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگ واحد مقاومت بسیج دانش آموزی شهید آیت الله دکتر بهشتی

ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگ واحد مقاومت بسیج دانش آموزی شهید آیت الله دکتر بهشتی

ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگی برای ارائه ی گزارشی از گوشه ای از فعالیت های بسیج مدرسه بعلاوه ی (+) مطالب فرهنگی ناب...

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کد ذکر ایام هفته
پیام های کوتاه
محبوب ترین مطالب

ابزار نظرسنجی

نظرسنجی

دعوت رهبری از مردم

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵ ب.ظ

گروه سیاسی: دعوت رسمی رهبر معظم انقلاب از مخالفان نظام و تبیین اهمیت مسئله جمهوریت در نگاه ایشان از یک سو و حضور سلایق و جریان‌های مختلف سیاسی از سوی دیگر دو مؤلفه‌ مهمی بودند که زمینه‌ساز خلق حماسه 7 اسفند و حضور حداکثری مردم در انتخابات شدند.
7 اسفند حماسه‌ای دیگر در کتاب پرافتخار انقلاب اسلامی ثبت شد و پس از جشن ملی 22 بهمن، این جشن ملی با حضور پرشور مردم در انتخابات تکمیل شد و به واقع می‌توان گفت انتخابات روز گذشته حماسه‌ای سیاسی بود که با حضور بانشاط ملت ایران به ثمر نشست. 
اما این حماسه چگونه شکل گرفت و چه عواملی سبب‌ساز این مشارکت پرشور شدند؟ شناسایی این عوامل می‌تواند به مجموعه نظام در انتخابات آینده نیز کمک کرده و تضمین‌‌کننده این حضور پرشور باشد.
اگر دو پایه اساسی نظام جمهوری اسلامی را جمهوریت و اسلامیت بدانیم، ولی فقیه به عنوان نگهبان اسلامیت و دیده‌بان جمهوریت بی‌شک نقش بی‌بدیلی در فراهم ساختن بستر این مشارکت پرشور داشتند؛ آنجا که در دیدار مردم قم فرمودند: «همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است».
این دعوت رسمی از مخالفان نظام و شخص رهبری از سوی عالی‌ترین مقام نظام، نشان‌دهنده اهمیت مسئله جمهوریت و رأی تک تک افراد این سرزمین در نزد رهبر معظم انقلاب داشت؛ نه اینکه صرفا این آرا به عنوان حمایت از نظام تلقی شود بلکه ایشان رأی دادن همگان را نشانه‌ای از تعلق مردم به این سرزمین و آینده پیش روی آن تبیین کردند.
این دعوت و فراخوان قطعا مورد توجه مخالفان و منتقدان نظام نیز قرار گرفت زیرا آنها اگر با نظام سیاسی مخالف باشند بی‌شک درباره ایران، آینده، امنیت ملی و جایگاه جهانی آن با سایر اقشار مردم اتفاق نظر دارند و بر روی آن حساس هستند و نمی‌توانند بی‌تفاوت از آن بگذرند.
در واقع دعوت همگانی رهبر معظم انقلاب برای حضور مردم در انتخابات، به مصداق آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های ملی و سرمایه‌های انسانی کشور برای تقویت موضع کشور و نظام در مقابل توطئه‌های سخت و نرم دشمنان بود.
اما عامل مهم دیگر در خلق این حماسه، حضور سلایق و جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات بود. این مسئله فضای رقابتی مطلوبی ایجاد کرد و انگیزه مردم را برای حضور در انتخابات افزایش داد. اگر انتخابات به مثابه بازار خرید در نظر گرفته شود این بازار وقتی با استقبال بیشتری از سوی مردم روبرو می‌شود که کالاهای متنوعی در آن وجود داشته باشد و مردم احساس کنند در این بازار انحصاری وجود ندارد و امکان انتخاب برای آنان در نظر گرفته شده است.
اگر این مسئله در فضای اقتصاد و بازار به عنوان «احترام به مشتری» تعبیر شود در بازار سیاست و انتخابات می‌تواند «احترام به رأی‌دهندگان» نامیده شود.
قطعا روز گذشته تا حد رضایت‌بخشی این فضای رقابتی وجود داشت و کاندایدهایی از جریانات سیاسی مختلف کشور در معرض انتخاب مردم قرار داشتند و همین مسئله از سوی اقشار مختلف مردم با سلایق متفاوت سیاسی به عنوان احترام به عقیده آنان و به رسمیت شمرده شدن دیدگاهشان تلقی شد و یک حضور پرشور و حداکثری را در انتخابات 7 اسفند رقم زد.


  • ۹۴/۱۲/۰۸
  • ۱۲۴ نمایش
  • جانشین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">