ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگ واحد مقاومت بسیج دانش آموزی شهید آیت الله دکتر بهشتی

ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگ واحد مقاومت بسیج دانش آموزی شهید آیت الله دکتر بهشتی

ایمان ، قلم ، شجاعت

وبلاگی برای ارائه ی گزارشی از گوشه ای از فعالیت های بسیج مدرسه بعلاوه ی (+) مطالب فرهنگی ناب...

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
کد ذکر ایام هفته
پیام های کوتاه
محبوب ترین مطالب

ابزار نظرسنجی

نظرسنجی

یادداشت انتخاباتی

پنجشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶ ب.ظ

به گزارش کلاس بیست ،  " رضا ممشلو " عضو هیئت رئیسه ی کنگره ملی همفکری آینده سازان انقلاب اسلامی و دانش آموز نخبه گلستانی در یادداشتی نوشت:

نفوذ ، واژه ای است که اخیرا در بیشتر سایت های خبری ، عکس نوشته ها و گفتمان های سیاسی مشاهده میکنیم. این اتفاق درست زمانی رخ داد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم در تاریخ 18 شهریور امسال ، آن جمله ی تاریخی را فرمودند: « دنبال چیزی به نام مذاکره با ایرانند ؛ {اما} مذاکره بهانه است ، مذاکره وسیله برای نفوذ است.» با نگاهی گذرا به فرمایشات سه دهه ی اخیر رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه میبینیم بیش از 130 بار کلمه نفوذ را در 25 سال گذشته به کار برده اند ، بلکه نقشه ی عملیاتی دشمن در خصوص نفوذ را نیز میتوانیم دریابیم. ایشان نفوذ را به چند بخش اقتصادی و امنیتی و سیاسی و فرهنگی تقسیم میکنند که بر خلاف تصور ، نفوذ امنیتی و اقتصادی را که بسیار مهم به نظر میرسد ، کم اهمیت تر از نفوذ فرهنگی و سیاسی می دانند.

اما به راستی نفوذ سیاسی چیست؟ پاسخ این سوال را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب میدهیم که فرمودند: « نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد تصمیم سازی ، نفوذ بکنند وقتی دستگاه های سیاسی و دستگاه های مدیریتی یک کشور تحت تاثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت ، آن وقت همه ی تصمیم گیری ها در این کشور بر طبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ یعنی مجبور م یشوند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت ، حرکت آن کشور ، جهت گیری آن کشور در دستگاه های مدیریتی ، بر طبق اراده آنها است.»(25/6/94) و اما ابزار این نوع نفوذ به بیان رهبر معظم انقلاب : « ابزارآنان ، تطمیع و تهدید و فریب است. تجربه ها نشان داده است که در میان خواص ، هستند کسانی که این ابزار ها در آن ها کارگر میشود و ترس و طمع و غفلت ، آنان را دانسته یا ندانسته به خدمت دشمن در می آورد.»(14/8/90)

بحث نفوذ و نفوذ سیاسی مقدمه ای است برای اینکه بیشتر با اهمیت انتخابات 7ام اسفندماه آشنا شویم.

در دوره ی پسابرجام باید بسیار مراقب نفوذ سیاسی بود ، زیرا به خیال خام بعضی ها تابوی مذاکره و مراوده و مصافحه و ... با آمریکا شکسته شده است و باید بسیار مراقب این طور افراد بود ،کسانی که با امضای یک توافق ، آنهم فقط توافق در موضوع هسته ای ، اصل اساسی استکبار ستیزی را به محاق فراموشی سپرده اند ، همان ها دانسته یا ندانسته نفوذی ها هستند.

در انتخابات 7ام اسفند ماه مردم باید بسیار هوشمندانه همانند سوابق خویش عمل کنیم و ضمن حضور حداکثری که بیمه کننده و حافظ اقتدار و عزت کشور است فرد اصلح را انتخاب کنیم ، اما به راستی فرد اصلح کیست؟ چگونه میتوان او را شناخت؟ درانتخاب فرد اصلح که یک وظیفه ی شرعی و دینی است دانستن 2 مورد بسیار مهم است؛ یکی سابقه ی فرد و دیگری برنامه ی او برای تصدی این مسئولیت و در این 2 مورد نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد که به مواردی از آنها اشاره میکنم:

1- ولایت پذیری و ولایت مداری ، مهمترین مشخصه:

بحث ولایت پذیری و ولایت مداری جدای از بعد دینی و شرعی آن یک بعد عقلی و منطقی دارد، فردی را در نظر بگیرید که صاحب بسیاری از کمالات است و با نیت خالص وارد عرصه ی رقابت انتخاباتی شده اما ولایتمدار نیست ، اگر این فرد به مجلسین راه یابد برای کشور خطرناک است ، ضمن در نظر داشتن این موضوع که ولایت مطلقه فقیه حافظ منافع ملت و امت اسلام است ، فرض کنید این فرد در یک بزنگاه تاریخی با نیت صحیح تصمیم غلطی اتخاذ کند در این بزنگاه ها کلام امام و رهبر معظم انقلاب راهنما و نشان دهنده ی راه صحیح است اما کسی که ولایت مدار نیست چگونه می تواند از این موهبت برخوردار گردد؟ مثلا در قضیه ی برجام اگر رهبری های داهیانه ی رهبر معظم انقلاب نبود مطمئنا قضیه طور دیگری تمام میشد بعنوان مثال در متن برجام بسته شدن پرونده ی P.M.D به 10 سال بعد از اجرای برجام موکول شده است اما به خواست رهبر معظم انقلاب (در پاسخ به نامه ی رئیس جمهور) همین چند وقت پیش بود که پرونده ی P.M.D بسته شد.

پس مهمترین مشخصه و ویژگی برای انتخاب فرد اصلح ، ولایتمداری است که ضامن سلامت و امنیت و پیشرفت کشور است و در این باب کلام امام (ره) روشنگر است که فرمودند: « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

2- اعتقاد و التزام عملی به اصول انقلاب (3-شجاعت 4-صداقت 5- دیانت) :


این ویژگی خود در برگیرنده ی چند ویژگی دیگر است مانند شجاعت و صداقت و دیانت. شجاعت از آن جهت که مرعوب دشمن نشود و نترسد که حرف مردم را در مجلس بگوید و از حق دفاع کند زیرا به راستی که ما مردم مردمی انقلابی هستیم هرچند بعضی خواص به غلط طور دیگری برداشت میکنند. صداقت از آن جهت که نماینده مردم باید حرف دل مردم را در مجلس بازگو کند ، آن طور که مردم می خواهند نظر دهد و رای دهد و آیا مردم انقلابی ما استکبارستیزی ، عدالت اجتماعی ، وحدت ملی پیرامون ولایت مطلقه فقیه و اقتصاد اسلامی و دیگر اصول انقلاب را نمی خواهند؟ هرکس طور دیگری فکر میکند بهتر است به آرشیو صدا و سیما در 22 بهمن ها خاصه امسال نگاهی بیندازد تا حرف دل مردم را بشنود و آگاه شود.


6- مردمی بودن :

این ویژگی هم جز مهمترین ویژگی ها است که بعضا کمتر مورد توجه قرار میگیرد. آیا نماینده ای که ماشین چند صد میلیونی سوار میشود و در بهترین ویلاهای بالای شهر زندگی میکند و هیات مدیره ی چندین شرکت بزرگ است و تمایل به زندگی اشرافی گری دارد و ثروت بادآورده یا بهتر بگویم مردم آورده ی آنان از حقوق این ملت درست شده است و با تضییع حق مردم و ثروت های ملی همراه است حرف دل مردم را می داند؟ با مردم انقلابی به معنای واقعی کلمه آشنا است که بخواهد نماینده ی آن ها شود؟ آیا درد اقتصادی چشیده است که بخواهد در مجلس به فکر اقتصاد و اقتصاد مقاومتی باشد؟

7- بصیرت:

این مورد هم که نیازی به توضیح ندارد و فردی که نماینده ی مردمی بصیر مانند مردم ایران است باید خود نیز بصیر باشد.
در انتخابات مواردی را هم باید مورد توجه قرار داد که بیان می شود:
1- پرهیز از نگاه قومیتی
2- پرهیز از نگاه های احساسی
3- پرهیز از تخریب دیگر کاندیدا ها
4- پرهیز از شعار های غیرقابل اجرا

در پایان از همه ی مردم بخصوص رای اولی ها می خواهم تا با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح ضمن تاثیرگذاری در روند پیشرفت کشور و اعاده ی حق خود و رفع تکلیف الهی به بهترین وجه ، به کشور های مستکبر نشان دهیم که مردم انقلابی ایران تا پای جان برای حفظ ایران اسلامی ایستاده اند.

  • ۹۴/۱۲/۰۶
  • ۱۰۳ نمایش
  • فرمانده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">